dinsdag 17 juni 2014

Boomkwekerij

Omdat het met het afgrijselijke lawaai op straat (the sound of victory mijn g*t!) onmogelijk blijkt te zijn mij te concentreren op het werk dat ik vanavond eigenlijk wilde doen, schakel ik even over op lichtere stof!
Zaterdag gingen meneer B. en ik op aanraden van de schoonouders naar het Boomkwekerij Museum in Boskoop.


Een schoon tuintje op een steenworp van ons huis? Dat is nooit een straf!


Ook al stonden er behoorlijk veel uitheemse planten waar ik over het algemeen niet zo'n fan van ben, maar er stonden ook prachtige oude rozen en pioenen, en fruitbomen natuurlijk.
Deze Rosa Viridiflora was misschien niet de mooiste, maar absoluut zeker de ongewoonste uit het assortiment.







Het mag duidelijk zijn dat ik zo'n tuinschuur ook op mijn verlanglijst heb staan!




Hoewel die grote tuinschuur nog verre toekomstmuziek is, kwamen we in het woonhuis van de boomkwekersfamilie wel een aantal dingeskes tegen die bekend voorkwamen...


Hierboven: de fruitschaal in het museum. Onder: dezelfde fruitschaal op onze buffetkast in de woonkamer.


1 opmerking: