zaterdag 31 mei 2014

Gerecycleerde/gereïncarneerde kool

Een paar weken geleden vond ik op de mesthoop een stronk van de witte kool van vorig jaar die terug plantjes begon te vormen. 'Goed', dacht ik, 'als ge per se wilt reïncarneren in nóg eens een kool (ge had misschien voor de verandering eens iets anders kunnen worden?), ga u gang'. Dus, heb ik de stronk maar in de grond gestopt. Het mag duidelijk wezen dat ik helemaal niets tegen heb op wat extra kool in de tuin.


Boven: meneer koolstronk, met duidelijk een bovennatuurlijke levenslust.
Onder: meneer koolstronk in de grond.


Of hij opnieuw volgroeide sluitkolen zal vormen betwijfel ik wel zeer, maar jong koolblad is ook lekker, en misschien komen er wel bloemen aan en dan kan ik zaadjes oogsten voor volgend jaar. Dat heb ik nog nooit geprobeerd met kool, zaad oogsten, maar goed, voor alles is een eerste keer.




2 opmerkingen:

  1. Je geeft hem in iedergeval een kans, nu afwachten wat hij jou daar voor terug geeft :)

    BeantwoordenVerwijderen