vrijdag 7 maart 2014

Erwtenscheuten en broccoli salade






Awel, gisteren was ik er voor de verandering wel bij met mijn hoofd, en zodoende heb ik nu wel fotografische documentatie bij een smakelijke erwtenscheuten salade.

Erwtenscheuten en broccoli salade

Bijgerecht voor 4 personen

  • 1 broccoli
  • 250 g kerstomaatjes
  • 100 g erwtenscheuten
  • olijfolie + appelazijn
  • peper + zout
Verdeer de broccoli in roosjes. Kook of stoom ze tot ze beetgaar zijn en laat een beetje afkoelen. Halveer de kerstomaatjes (bij voorkeur gele, niet voor het één of 't ander, maar ik vind dat mooier - ik weet het, ik val in herhaling). Pluk wat erwtenscheuten van de vensterbank en spoel ze even af onder de kraan (ahja, ge wilt toch geen zand tussen uw tanden?) Snij in snippertjes, maar laat een paar takjes over als garnering. Pak een mooie slakom en meng daarin 2 eetlepels olijfolie, 1 eetlepel azijn en peper en zout naar smaak. Kap dan alle groentjes erbij en hussel goed door elkaar. Niet de erwtenscheuten die je opzij hebt gehouden natuurlijk, die moeten er pas helemaal op het einde bovenop. En klaar!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten