maandag 3 februari 2014

Veldsla!

Misschien herinnert ge u nog wel hoe ik een tijdje terug mijn beklag deed over sla kweken. Sla, zo blijkt, is niet mijn grootste vriend in de groententuin. Op mijn bord daarentegen... Vandaar dus in elk geval mijn grote frustratie hierover. Mijn grootste tuindroom voor 2014 is om mooie goed gevulde salades uit de tuin te kunnen toveren.
Blijkbaar is het universum mij wat dit betreft goed gezind, want toen ik gisteren wat doorgeschoten radijzen uit de grond trok, zag ik dit!



Veldsla!

Ik kon mijn ogen nauwelijks geloven! De veldsla die ik in augustus zaaide heeft blijkbaar toch besloten om in actie te komen. Daardoor hadden wij gisteren, midden in de winter, toch wat vers tuingroen op ons bord.

Het leven zit soms vol zalige verassingen!

En ook nog, voor future reference wat uitleg over het telen van veldsla.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten