dinsdag 4 februari 2014

Tuinplan voor februari

Ziehier mijn ambitieuze tuinplannen voor februari. Ik weet al bij voorbaat dat het me niet gaat lukken om alles op deze lijst voor elkaar te krijgen. Februari is al zo'n belachelijk korte maand en het eerste weekend is al gepasseerd. En het is gewoon veel. Maar goed. Ik ga mij smijten.


Zaaien/planten

  • aardpeer
  • sla (op hoop van zegen)
  • aardappel(en) voorkiemen (ik heb één aardappel bewaard van een soort die we lekker vinden. en ik heb ook nog wat kleine aardappeltjes gekregen van mijn zusje, van eigen kweek. hopelijk wordt het wat. het is de eerste keer dat ik me aan aardappels waag).
  • tuinbonen voorzaaien
  • erwten voorzaaien
  • erwten/tuinbonenscheuten op de vensterbank (want niet gedaan in januari)

Oogsten

  •  aardpeer

Onderhoud & overig

  • buxusbollen achterin de tuin verwijderen en vervangen door een hekwerkje waar straks erwten op kunnen groeien (en de vuilbakken aan het zicht onttrokken zijn)
  • appelboom snoeien en proberen leiden (daar had ik waarschijnlijk al een jaar eerder mee moeten beginnen, maar wil het toch nog proberen)
  • grote struik in het midden van de tuin kort snoeien (de takken gebruiken voor het erwtenhekje)
  • klimop tegen de schuur snoeien
  • verder werken aan het tuinplan waarmee ik in januari begonnen ben 
  • lelijke stoeptegels achterin de tuin vervangen voor mooie nieuwe (tweedehandse) getrommelde klinkers

2 opmerkingen: