zondag 12 januari 2014

Tuinplan voor januari


Er zijn wel al twee weken van de maand gepasseerd bijna, maar goed, hier alsnog mijn plannen voor de tuin voor deze maand.  Er kan zowaar nog wat geoogst worden, veel gezaaid kan er nog niet worden (oh ik ben zo jaloers op mensen met een serre), maar verder kan er wel al een beetje voorbereidend werk verzet worden.

Oogsten

  • aardpeer
  • witte kool

Zaaien/planten

  • aardpeer 
  • erwten/tuinbonenscheuten op de vensterbank

Onderhoud & overig

Voilà. We kunnen weer aan de slag. Een paar dingetjes heb ik al gedaan, namelijk het zaaiplan maken, en een zak vermiculiet heb ik ook al gekocht. Ik wil dit jaar eens proberen om daarin te gaan voorzaaien. Het grote voordeel is dat je zaadjes die op die manier voorgezaaid worden geen water moet geven tot wanneer je ze verspeend. En aangezien meneer B. wel eens wat zaailingen dood laat gaan als ik tijdens de week weg ben, leek dit me de moeite van het uitproberen waard.
En vanavond heb ik de eerste stappen gezet met het maken van een tuinplattegrond. Maar ik ben daar echt ne chaoot in, dus geen idee of mijn moestuinbeplanting dit jaar uiteindelijk meer georganiseerd/gesturctureerd/logisch zal zijn dan vorig jaar.
We shall see.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten