zaterdag 14 september 2013

Septembertuin


Het is nog best druk in de tuin zo op het eind van de zomer. Ja, voor de meer ervaren tuiniers is dat waarschijnlijk geen grote verassing, maar ik vind het ongeloofelijk tof dat er ook nog andere dingen groeien dan pompoenen deze tijd van het jaar!


Ik blijf nog elke week verse kruiden oogsten om te drogen voor later gebruik, en erwtenscheuten en rode bietjes!




En de laatste stokrozen staan nog formidabel te bloeien.


En pompoen is er eigenlijk niet zoveel. Maar dat is mijn eigen schuld. Ik had de pompoen dit jaar in een bloembak geplant, en ik dacht, een beetje naïef,  dat dat wel in orde ging komen. Maar nee, te weinig water gehad en te veel stress, het arme plantje. Dus, één zielige ellendige eenzame pompoen hangt eraan. Allez, zeg maar pompoenTJE, want groot is het niet.


Ook altijd tof: de buurvrouw die zonder overleg de helft van onze struik afhakt. Toffe mensen jong.


En hieronder nog beloftes voor later: onze enige appel en nog een heleboel bonen die we binnenkort kunnen gaan eten. Jochei!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten