donderdag 11 april 2013

Peren uit de grond # hoofdstuk 1

Als lente-dag stelde het vandaag niet veel voor. Alleen maar piskesregen. Aan. Eén. Stuk. Door. Maar soit, ik was niet van plan om te beginnen zagen over het weer.
Ha neen, want dat is niet te combineren met de vreugde die ik voelde toen ik onverwacht anderhalve kilogram aardperen vond die ik vorige maand blijkbaar over het hoofd heb gezien.


Met anderhalve kilo aardpeer kunt ge toch wel veel dingen doen, als ge maar twee eters hebt. Aardpeergratin, geroosterde aardpeer, aardpeersoep, ... Jumjum! Ik voel het al, manlief zal de komende dagen niet te klagen hebben over wat hij op zijn bord krijgt.


De kleine knollekes heb ik eens in een mand geplant, in plaats van in de volle grond. (Lees hier meer over aardperen in potten) In onze kleine tuin neemt de aardpeer het gezag namelijk nogal makkelijk over. Kwestie van te zorgen dat ze de frambozen niet volledig overrompelen. Want geen frambozen, dat zou ook maar triest zijn.
In manden dus. Op het terras. Tegen de lelijke schutting. Voorlopig heb ik er nog maar één gevuld. Voor de andere moet ik namelijk nog een nieuwe 'voering' maken. Niet in plastiek deze keer, maar uit oude gordijnen.


Ik ben benieuwd hoe ze dat zullen doen in hun nieuwe habitat. Binnen een paar maanden zal ik er ongetwijfeld wel weer eens een blogpost aan vuil maken. 


2 opmerkingen:

  1. Ik ben heel benieuwt,

    ps. Zou je het leuk vinden als ik je blog op mijn website een keer onder de aandacht breng? Laat maar weten wat u der van vind.

    BeantwoordenVerwijderen